Occsó autó, nem lehetett kihagyni, szerintem ennyiért nem sokan vesznek kocsit, hát még ilyet, a képek azt hiszem mindent elárulnak, a látvány magáért beszél, egyedi fényezés, különleges formatervű karosszéria -mind a könnyebb felismerhetőséget segíti a bevásárlóközpont parkolójában- a dizájnos felnik és a forma a maga nemes egyszerűségében egyszerűen lenyűgöző. Visszautasíthatatlan 250 dolláros áron vettem 3 hónap regisztrációval és működésképtelenül, bár jó összeköttetések révén sejteni véltük a hiba okát ami kis utánajárás után igazolódni látszott, révén 100 dollár ráfordítással -mely a teljes vételárat jelentősen befolyásolta ugyan- tökéletesen működőképes állapotba került, már amennyire tökéletes lehet, és az lehet mert tök jól megy -már egy automatához képest-.
Szóval a részletek:
1993.04-havi Ford (Australia) Laser 1.6 16 szelep, karburátor!, vákuumos előgyújtás(ezt csak azért tudom mert ez volt szar), szervókormány (kicsit folyik, de az olaj nem drága), KLÍMA(mondjuk gáz az nincs benne, de potom 200 dollárért bárhol megtöltik) 4 sebességes automata (legnagyobb bánatomra, egyszerűen lassú a váltás).
Érdekességek: szóval ez egy Ford, amit Ausztráliában gyártottak, de Mazda (B6) motor van benne (valami 8x lóerő) ugyanakkor az előgyújtás például Mitsubishi ami engedi feltételezni, hogy eme remek szerekezet egy ilyen "ami éppen van, de olcsó legyen" autó, és vélhetően egyéb alkatrészek is találhatók benne.
Mindenesetre a rádiója a helyi és ilyen korú autókhoz képest fényévekre van, gyári Ford, de mivel nem szólt az egyik hangszóró(a négyből) ezért kicsit szerelni kellett, így kiderült hogy ez egy Philips rádió és a gyári(legalábbis annak kinéző) hangszórók Kenwood-ok szóval komplett hifirendszer, megjegyezném tényleg elég jól szól.
Továbbá a belseje szintúgy fényévekre van a külső állapotához képest, belülről elhihetnéd, hogy "keveset használt, gyugdíjas tulaj megkímélten új autó vásárlása miatt garázsban tartott kedvencét" látod, de ha kiszálsz az egyedi külső fogad. Mondjuk a lényeg, az hogy te mit látsz, mert te ülsz bent, aki meg kint van és egy Subaru Sti-t vett az meg szívjon és nézzen engem a visszapillantó tükörből.
Az egyediséget fokozza az üléshuzat, melyet ingyen bocsájtottak rendelkezésemre és melytől a nulladik másodperctől megpróbáltam megválni, de az első pillanat amikor megtekintettem az ülést segített túltenni magam a férfiúi hiúságomon és bár nehezen de sikerült meghoznom azt a döntést, hogy egyelőre marad a üléshuzat. Bár erősen zavar, így nem kizárt, hogy esetleg mégis eltávolításra kerül, de ezt még nemigen tudom egyelőre eldönteni.
És akkor íme a képek, melyek azt hiszem magukért beszélnek (igen a jobb oldala végig van szántva, de próbáltam úgy fényképezni, hogy ne látszódjon):
Oldalról egész jó
belülről tökéletes
hátulról meg formás
Még egy olajcsere és egy gumicsere (naná hogy az elsők hátra a hátsók előre, nem fogunk itt beruházásokba, de az olaj az új lesz ám)