Schloddi - UnderBlog

életem, annak részei, gondolatok a mindennapokból, megjegyzések a világról, meg értelmetlen irományok, amiket úgy érzem bele kell gépeljek az internetbe

Adatvédelem

Az itt megjelent cikkek, adatok, képek és információk a forrás megjelölésével változtatás nélkül szabadon terjeszthetőek!

Hajókázás, autokázás

2009.05.14. 16:15 schloddi

Sokminden történik ám, csak lusta vagyok írogatni, megaztán nem is tudom olvassa-e valaki..

Szóval: Nemrég egyéb okokból végig hajókáztunk a Swan-en Bayswater-től Fremantle-g ami azért egy jó kis túra, és elég jól sikerült ellennünk, mert azért a Dunán sem hajókázom túl gyakran Budapesten, szerintem nagyon sok Aussi sem ment így végig a folyón egészen a tengerig, szóval spass gemacht. :)

Fuck, nagyon nehéz így írni, annyi minden kavarog a fejemben, nagyon sokminden történik itt(igen, gyakrabban kéne írnom, de eddig lusta voltam, ez ezután sem fog változni), és közben semmi, az angol tudásomat nem érzem igazán úgy, hogy sokat fejlődne, de valahogy mégis történik valami, minap nézegettem az angol érettségit, és az speciel nem lenne gond, ezen kívül a suliban is sikerült megcsinálni az upper-intermediate levelt, ami igazából semmit nem ér, csak annyit, ha mondjuk megnyerném a lottó ötöst és lenne pénzem egy rakat, akkor lenne olyan "főiskola" (itt is csak olyan diplomagyár mint otthon sok) ami fölvesz ezzel a apapírral, és maradhatok itt, de mégsem érzem azt, hogy az angolom olyan jó lenne, az írott szöveg nem  gond, az easy, a beszélt szöveg már nem ilyen egyszerű, főleg ha Ausztrál mondja, az érthetetlen, a beszéd megint más tészta, lassan meg kéne tanulnom beszélni, sajna még magyarul sem tudok, ez hátráltat az angolban is, ugyanugy ahogy a németben tette, nem a nyelvekkel van bajom, csak simán beszélni nem tudok...

Patkányok: szóval lenyírtuk a hátsókertben a félméterest gazt, és végre ültem olyan ülős fűnyírón, amire mindig is vágytam, szóval fél nap alatt lenyírtam.. csakhát azóta kicsit elszaporodtak az egerek a házban, nem győzzük őket elkapdosni, és először arik meg minden, az embernek nincs sok kedve kinyírni őket, de mikor megzabálják a mocskok a jövőheti kajaadagot akkor azért képes bárki vérszemet kapni, mert a kaja nem olcsó, és úgy csinálják a mocskok, hogy a lehető legtöbb kár legyen. Szóval azóta mióta megdézsmáltak nem kevés kajámat azóta nem is olyan arik...

Az idő telik, most holiday van, sajna nem úgy történtek a dolgok ahogy szerettem volna, így csak néha tudok, akkor is véletlenszerűen dolgozni pár napot, nem nagy a pénzbevétel, akad, de nem sok.

Viszont a kocsi nagy királyság, ma elmentem vele egy jó kis túrára, több mint 400 km egy nap alatt, és nagyon nagy királyság, megintcsak az ütközött ki ami eddig mindig: itt még van hely, van hely mindenre, van helyed menni, mész egyedül az országúton, csak te vagy, nincs az a tömeg mint otthon, van helyed egyedül lenni, találsz magadnak saját tengerpatot, ahol egyedül elmész, kiülsz, mint a filmekben, ez Európában, vagy felteszem a világ többi részén elképzelhetetlen, nincs már hely a Földön, itt még van, de csak még pár évig, rohamosan nő a népesség, és a forgalom, nem hiszed el: 1993-ban itt még olyan volt a világ, hogy vasárnap a városban egy benzinkút volt nyitva, az volt az ügyeletes, és este 11-től lekapcsolták a közvilágítást!!! télleg nem vicc, nem voltak lámpák este 11 után, felfoghatatlan. Ma már olyan mint egy rendes város, no azért nem Budapest, mert bár trendy fikázni, de sok dologban kenterbe veri Perth-öt (még). Szóval egy biztos, itt autó nélkül hulla vagy, és esélytelen, hogy bejárd a nevezetességeket, vagy eljuss jó helyekre, nem tudsz, olyanok a távolságok, sőt igazából ma is szembesültem sok hellyel ahova csak a 4wheeldrive az egyetlen lehetőség, mert vannak földutak ami nem is lenne baj, de néhol olyan mély a homok, hogy nem megy el a Ford. Persze otthon ez nem lenne gond, mert van telefonhálózat, meg forgalom, de itt simán lehet, hogy két napig nem jön arra senki, egyszóval rizikós, főleg egyedül.

Apropó nem jön arra senki, lehet hogy jön Road Train, na attól félni kell, nagyon is, mert marha nagy, és olyan szele van hogy lesodor az útról, a másik, hogy megállni azt nem tud, szóval ha gáz van akkor neked kell kotródni az útjából, mert 3 pótkocsi+vontató nem képes megállni belátható útszakaszon belül, főleg, hogy 110 a megengedett, és azok arra állnak be. Én a kis csotrogányommal beálltam 95-100-ra és majd letoltak az útról, jobban jár az ember ha gyorsabban megy, vagy ha nem tud akkor félreáll, elég nyomasztó a visszapillantóban egy 50 méter hosszú 110-el száguldó hernyó ami több száz tonna, az isten sem állítja meg...

Aztán meg ahogy kinéz jövő héten megyün Coral Bay-be ami 1300 km-re északra van, a Baktérítőn túl a trópusi övezetben, elvileg nagyon marha jó hely, de majd utólag írok, próbálok minél többet látni, és fényképezni, és ha tudok hozok korallt is meg próbálok cápát is horgászni, meg mindet megtenni/kipróbálni/látni amit csak tudok.

apropó fényképek, teszek fel holnap párat, csak random de próbálom behatárolni mégis merről vannak

Merthogy sokfele voltam mostanában a sok szabadidőnek köszönhetően, láttam 3-4 völgyzáró gátat(ott próbálják széfelni a vizet, hogy legyen nyárra elég a városnak, mind strict protected), meg a jópár öblöt a tengeren, olyat amiről az ember álmodozik, hogy a kedvesével ketten otttölt pár boldog órát... hát igen, most megvan hozzá a tengerpart de nincs hozzá "játékos" aztán meg amikor nő lesz akkor meg tengerpart nem lesz... de tényleg hihetetlen, hogy itt van ilyen, és tényleg van, ott ültem több mint fél órát a parton, és ember a környéken nem volt rajtam kívül..

 

 

2 komment

Címkék: utazás ausztrália ford

A bejegyzés trackback címe:

https://schloddi.blog.hu/api/trackback/id/tr281121600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scoobyZ 2009.05.17. 18:56:07

Én olvasom, szóval hajrá!

bresi1 2009.05.18. 10:01:47

Én is olvasom, úgyhogy írj minnél sűrűbben!!
süti beállítások módosítása